reklama

Zákazník vz. Predavač

Sú isté hodnoty, ktoré by sa mali predovštkým rešpektovať. Sú to ľudskosť, tolerancia, ochota a priateľskosť. V službách čo sa týka predavačov, ale i na strane zákazníkov. Verte alebo nie, už dávno je zrušený feudalizmus, aj otroctvo. Aj keď to tak niekedy nevyzerá. Ľudia sa často sťažujú na tých druhých. A mnohokrát i právom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (109)

Viete, občas mi naozaj chýba Anglicko. Ani nie jeho krásne a superzelené trávniky, mimochodom to s tou zelenosťou nie je pravda. Môj starý otec má rovnako zelený trávnik ako angličania. Nechýbajú mi ani jeho vznešené hrady, alebo malé historické krčmičky. Sú to ľudia, ktorí mi chýbajú. Obyčajní pracovníci v obchodoch, ktorí sa na vás úprimne usmievajú. Správajú sa priateľsky a ochotne. Pokecajú si s vami o počasí alebo o tovare, poradia a vždy majú dobrú náladu. Zázrak, však? Nikdy som si to neuvedomovala, bola som zvyknutá na pomery u nás, ale na príjemné veci sa rýchlo zvyká, ako mi ktosi raz povedal. Po návrate domov bol ten rozdiel, ktorý som videla v našich obchodoch zarážajúci. Zamestannci v obchodoch u nás na Slovensku sa jednoducho neusmievajú. Nemajú to v popise práce. Niektorí sú drzí a neochotní. Niektorí sa správajú, akoby ste nepatrili do obchodu, ale na smetisko. Čo sa týka mňa, poväčšinou mám šťastie na milých a ochotných ľudí, ale bohužiaľ už som sa stretla s nepríjemnými situáciami, kde na mňa predavačky zazerali, akoby som v obchode nemala čo robiť. Verte alebo nie, nie je to najpríjemnejší pocit, ak vám niekto dá pocítiť, že niekam nepatríte. Raz na mňa jedna pani predavačka vybehla, že som neschopná osoba, keď niečo neviem nájsť. Asi mala zlý deň. Veru, aj to sa stáva. Moji priatelia i rodina sa však často sťažujú. A nie sú jediní. Chvíľu som surfovala na internete, aby som zistila, čo si o tom ľudia myslia - a verte alebo nie, veľa ľudí sa sťažuje na neochotu a nepriateľskosť personálu. Sťažujú sa na pomalosť a zazeranie, na ledabolosť a nepresnosť. Veru veru, začala som si svoju skúsenosť zapisovať do mozgu ako rovnicu. Predavači = mrzutí a neochotní ľudia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A potom som začala brigádovať v obchode a ocitla som sa na pomyslenej druhej strane, pochopila som, že to nie je len chyba na strane zamestnancov. V obchode pracujem už asi tak dva roky a už som sa stretla so všeliakými ľudmi. S milými zákazníkmi, ktorí boli vďační za to, ak im niekto pomohol ( jedna pani sa vrátila aj s čokoládou, za čo jej ďakujem a aj keď je to len moja práca, bolo to predsa len veľmi milé). No stretla som sa i s takými, ktorý by vás najradšej zožrali. Jedna pani si ma dokonca pomýlila s otrokom. Strčila mi do ruky zoznam vecí, ktoré jej mám vybrať s regálov a odložiť k pokladni, zatiaľ čo ona ide na obed. Vrátila sa asi o dve hodiny a niekto tam na ňu musel čakať. Ďalší pán na mňa raz začal kričať kvôli tomu, že musel prejsť asi 500 metrov z domu pre niečo, čo sme nemali na sklade. Iní chodia zamračení a nepriateľskí. Verte alebo nie, ale ani zákazníci sa neusmievajú. Poväčšina z nich na vás tiež zazerá. Správajú sa tiež nepriateľsky. A niektorí si myslia, že motto, zákazník náš pán, je naozaj o prejave nadradenosti. Iste, zamestnanci sú tu na to, aby poradili, pomohli, ale nie sú tu na to, aby sa stali ventilom osobných problémov. Toto motto nie je o ponižovaní sa. Je to o službe. A to nielen fyzickej, ale aj psychickej. Aj pracovníci si zaslúžia, aby sa s nimi zaobchádzalo priateľsky a tolerantne. Tiež si zaslúžia úsmev a ochotu spolupracovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechcem obhajovať ani jednu stranu. Veď koniec koncov, tam nejde o strany. Vôbec nejde o to, že sme tu my a oni, nech už je to ktorákoľvek strana. Spája nás to, že sme ľudia. Mnohokrát si tieto úlohy vymeníme. Ja síce brigádujem v obchode, ale tiež chodím nakupovať. Usmievam sa kamkoľvek idem, pretože viem, že byť milý a tolerantný je dôležité pre všetkých. Ono to značne uľahčuje komunikáciu a vyjasňuje deň. A to všetkým zúčastneným. ..

Barbora Urbanová

Barbora Urbanová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, predovšetkým človek. Plný chýb, ale i optimizmu, že to ešte nie je koniec sveta... :0) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu